Sunday, 10 June 2012

"Cuti-cuti perak "


Salam ,

   Hai semua , semoga kita semua setiasa di rahmatiNya , amin :). Hari ni aq hendak ceritakan percutian bersama rakan serumah aku . Sebenarya percutian ni tak di rancangkan pun .Secara tiba-tiba , kalau nk di ikutkan cerita malam sebelum pergi perak, kami nak mandi dekt air kolam,Baling, kedah. Di sebabkan malam uh dah lewat sangat , jadi kami rancang esoknya.

    Jumaat- aku tak ingat tarikahnya bile , tapi lebih kurang 2 minggu lepas, petang uh , kami bertolak dari Pulau Pinang dalm pukul 3.30 petang.Tempat pertama kami pergi adalah, "Night Safari, Taiping , Perak." Semua pengalanan pertama masing-masing mana idaknya , semuanya bukan orang utara. Seronok jugak pergi zoo malam-malam . Kami menginap di Parit Perak :), Kampung salah sorg dari kami , kami panggil dia fiza . :)
 
Kami dalam train heheh syok

Taman Tasek tak silap nama dia..cantek :) sayangnya kami sampai sini lmbt ..


Saya di Night safari






























             Sabtu-Pagi dlm pukul 8 lebih kami bertolak ke , Hutan LIpur semata-mata nk mandi sungai ,Perh! mmg sejuk sungainya ..tak tahan terkata. Lebih kurang setengah jam dari Parit jaraknya .Itu kalau tak silap akulah.. .

selmt datang lalala
Lebih kurang pukul , 10 lebih mcam tu , kami grak balik rumah atoknya fiza, dah siap2..pergi "kellie's castle' ..Sampai2.. memang cantik lah aku tgk pemandangan kat sana .Rugi rasa , kalau tak singgah sana sekejapkan :) .Dari tingkat bawah sampai bumbung istana uh kami jelajah cewah, bukan main ayat :P ..

"Kami ..dekt tingakt paling atas dekt istana uh m gayat uh "













Maklumat penting dekt sana baca jgn tak baca"


Salah sato di dalam bilik kt sana










iklan kejap haha
pemandagan "Kellie's Castle"

Okey sebenarnya byk lagi gambar nk letak , karang byk2..sangat tak best..ada yang kene simpan buat peribadi haha..yng penting kami selamt pergi dan balik amin :)


p/s: Bile lagi nk pergi macam nie ? hehee :) sato hari nanti :)

2 comments:

cik ery said...

sy org grk.konpem lalu kn?heh

A'salam, semua :) said...

ha'a awk lalu sito lah eheh