Thursday, 22 September 2011

Spontaneous Thursday #3

Salam ...

Hanya berkongsi, sahaja..takde mengena dgn sape2 :)

Tiada katian dengan entry :P
                                            

:sy nak kena| 1 aR! kawan:
:kena| 1 m!nggu kape|:
:kena| 1 bu|an tuNang:
:kena| 1 taHUn kaW!n: huhu
_kaLau b|h mcM n!e kan BEST_ :-)
 
p/s: hanya renungan bersama :)

Wednesday, 21 September 2011

"Amiranda feat dude-bunga-bunga cinta"

salam
..the next song ...i like ! :) 








[OST Dalam Mihrab Cinta]

Asmirandah:
Tak pernah terlintas di benakku
Saat pertama kita bertemu
Sesuatu yang indah tumbuh dalam gundah
Harum dan merekah

Dude:
Tulus hatimu buka mataku

Tegar jiwamu hapus raguku
Memboncah di hati harapan dan suci
Menyatukan janji

Asmirandah & Dude:
Bunga-bunga cinta indah bersemi
Diantara harap pinta padanya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cinta

Dude:
Tulus hatimu buka mataku
Tegar jiwamu hapus raguku
Memboncah di hati harapan dan suci
Menyatukan janji

Asmirandah & Dude:
Bunga-bunga cinta indah bersemi
Diantara harap pinta padanya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cinta

Asmirandah & Dude:
Tak pernah terlintas di benakku
Saat pertama kita bertemu
Sesuatu yang indah tumbuh dalam gundah
Harum dan merekah

Asmirandah & Dude:
Memboncah di hati
Harapan dan suci
Dalam mihrab cinta


p/s :nak layang jiwang jap ahaha 4 month  :P

Saturday, 17 September 2011

" Permainan Kelahiran dan maknanya "



Salam .
        ..Di kebuhsanan nie,,,,aku saje nk ..kongsi2.. dgn korg ala...kowg mesti tahu jugak pasal..perkara di bawah ... Maklulamt ni ..aku pinjam ( dah mintak kebenaran ok ) dari blog membe sekolah lame...cik Farasyikin... dari poly Merlimau ..bakal seorng arkitek...Minat giler aku dgn game ..cm nie :)

Sekadar perhiasan :)


Berikut adalah cara pengiraan ringkas untuk mengetahui Nombor Akar (Root Number) anda :

A) 04/04/1991
0 + 4 + 0 + 4 + 1 + 9 + 9 + 1 = 28
2 + 8
10
1 + 0
1

B) 02/10/1930
0 + 2 + 1 + 0 + 1 + 9 + 3 + 0 = 16
1 + 6
7



Berikut adalah penerangan ringkas mengenai Nombor Akar (Root Number);

Jika Nombor Terakhir Anda 1 Hingga 9,
Ciri-Ciri Anda Adalah Dihurai Seperti Berikut :
No Ciri Anda Atau Ringkasan Huraian




  1. KETULENAN - Hadir dengan idea baru. Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri. Anda merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.Anda suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasaannya adalah pemimpin atau boss. Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik Anda.
  2. PENDAMAI - Dilahirkan sebagai diplomat.  Anda selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri. Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati. Anda tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat Anda dan berupaya mendorong Anda untuk berjaya di dalam hidup; tetapi Anda sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
  3. CERIA - Anda merupakan golongan yang idealistik. Anda sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding. Anda suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya. Anda suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Anda sangat popular dan idealistik. 
  4. KONSERVATIF - Anda sangat peka dan tradisional. Anda sukakan arahan dan sesuatu yang rutin. Anda hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya Anda lakukan. Anda suka bekerja keras dan sangguh melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Anda mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Anda berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil. 
  5. PERINTIS - Anda adalah perintis. Secara semulajadi Anda mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm). Anda perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah Anda, Anda memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran Anda tidak pernah terhenti.
  6. ROMANTIK - Anda adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluargaan yang kuat adalah penting buat Anda. Perasaan Anda mempengaruhi keputusan Anda. Anda sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang. Anda sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik. Anda suka seni musik. Anda menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius. 
  7. INTELEKTUAL - Anda adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan Anda sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah. Perasaan Anda tidak mempengaruhi keputusan Anda.  Anda suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling Anda tetapi Anda tidak suka dipersoalkan. Anda kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian. Anda gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara. Anda sangat suka berahsia. 
  8. PENYELESAIAN - Anda adalah penyelesaian masalah. Anda adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas. Anda selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik. Anda sangat suka mengendalikan manusia. Anda melihat manusia secara objektif. Anda akan memberitahu seseorang dengan cara Anda tersendiri bahawa Anda adalah ketua. 
  9. PELAKON - Anda mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain, sangat penyayang dan pemurah. Dgn daya tarikan yang ada, Anda tidak mempunyai masalah untuk berkawan dgn sesiapa jua dan tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada Anda. Anda mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling Anda untuk memahami Anda. Anda umpama binatang sumpah² yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran. Anda mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood).


Apa yang anda baca di atas hanyalah ringkasan sahaja yang menunjukkan sedikit daripada keperibadian anda. Anda perlu huraian yang lebih terperinci untuk membuat penilaian yang lebih menyeluruh.


...rajin kau main..lah tak tak lah ..saje nk kongsi2 :)

p/s: sumber adalah dari cik NUrfarahsyikin ..terima kasih

Wednesday, 14 September 2011

" itik pun ada daun..tahu ?"

Salam 

       Dengan ini aku nk update ..kejap blog buhsan .,..keje semua dah siap ...yelah nama pun kedai computer org hantar servis bukan 24 jam ....Bila buhsan ni .., aku pun mencari benda nk dibuat ...hahah..daun tapak itik ?


..

dua- dua bukan ..saja perhiasan...maksud aku daunh tapak itik ...yang nie



                                        - SUMBER -
                                                                     
* Pokok Tapak itik atau nama saintifiknya Marsilis minuta merupakan  tumbuhan yang banyak terdapat di ASEAN* saje nk kenal kan sikit tentang pokok tapak itik ni :) 

p/s: lagi 2 bulan setengah habis praktikal ..tak sabar :)



Monday, 12 September 2011

Indah Dewi Pertiwi - Di Atas Satu Cinta

salam 


suke giler lagu nie ....




"jejak-jejak langkahku bagaikan lembaran waktu
apakah ku masih bisa terus melangkah
serpihan hidupku kan ku bangun di atas satu cinta
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
* subhanallah aku mencintainya
subhanallah aku menyayanginya
dari ufuk timur hingga ke barat
selalu di hatiku
repeat *
selalu di hatiku
repeat * [4x]
selalu di hatiku"


p/s: kalu lah awk ..leh ..kembali balik - ..kan ..

Tuesday, 6 September 2011

" "Smile for Wordless Wednesday # 8 "

Salam 








                                             setelah 2 tahun tak jumpe :) ... raya 2011






                                            for " wordless Wednesday " 



p/s: Seorang kawan atau sahabat itu ..kalau jarang berhubung ..tak semestinya ..dia lupakan kawan atau sahabat dia ..Kene pikir gak...dia pun ada life jugak :)

Sunday, 4 September 2011

" Raya (2011) "

Salam 

             Hai pembaca ade ker ? ape jelah ...janji daku bercerita sedikit..Hari raya mestilah hari gembira bagi semua ,,.termasuk lah aku ..Entry kali ni ..aku malas nk cite panjg ..skit je ..cume ..biar gambar ceritakn segalanya ..Tak terlambt gak ..ucapkan Selamt Hari Raya semua ....:)


gambar 3 tiga nie..sebelum malam raya ..sng je ..bukakkan "kartun " duk diam ..anak- anak kecil nie ..kadang- kadang pening gak :) Bawahnya pulak sedikit gambar..family beraya ..di rumah ke ., rumah atok ,, ke random sahaje aku masukkan ... :)  Yang penting aku suke bali BatU pahat :)..










p/s: Moga di bukakan hati awk :)