Monday, 25 July 2011

Jodoh ?

Salam ...........
Jodoh bagi aku ramai yang mesti muak ..kalu3 asyik citer jodoh -jodoh..takpe sye aku  nk bagi lgi ingatkan lagi...aku jenjalan kat  abg GOOGLE try taip makna jodoh .." MAKSUD JODOH yang sebenarnya ialah bukan sehingga kita berkahwin, maka dia lah jodoh kita...NO. Walaupun you sudah berkahwin, itu tidak bermakna anda sudah bertemu dengan jodoh anda. KERANA, anda boleh terpisah, anda boleh bercerai, bila-bila masa" --> THANKS TO "RAZIRAHMAN". sedikit mengenai definisi jodoh ..hehe aku nk jelaskan ..bahasa Iban kang aku pakai ... Ramai aku tgk juga kadang- kadang .kita sering di pertemukan  dgn org yang salah sebelum ketemu jodoh yang sebenar kita ..Pendapat akulak..sering di temukan dengan orang yang salah mungkin ->>

1.) Kalu ditemukan dengan insan yang salah , mungkin itu ujian bagi kita.supaya kita boleh jadi penilai yang baik tok kita pada masa akan datang .

2.) Kalu ditemukan dengan insan yang salah, berpeluang ade pengalaman memperbaiki kekurangan yang ada pada masa akan datang. 

3.) Kalu ditemukan dengan insan yang salah, supaya kita sedar kita adalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan dariNYa .

cukup 3 kot dari pandagan aku ,heheh idea dah kering ... :) 


* sje perhiasan *


p/s: Harap maaf sepanjang kekurangan dalam...sepanjang entry di atas :)

No comments: